27 May, 2009

Malaysia Negara Komunis Terkawal (2)

Posted in Bloggers-United, Malaysia, Pakatan Rakyat, Reformasi at 1:23 am by Ketua Perusuh

Bagi yang tidak berkesempatan membaca artikel saya yang bertajuk Malaysia Negara Komunis Terkawal (bertarikh 4 Ogos 2007), saya nasihatkan anda mengimbas kembali dengan membacanya disini.

Sekilas pandang, telah terbukti bahawa Rais Yatim (Menteri Penerangan Malaysia) nampaknya seperti buta sejarah (ataupun menilai sejarah dari satu sudut sahaja) dan mempunyai tahap akademik yang rendah walaupun beliau dikhabarkan mempunyai status PHD.

Saya berasa pelik bilamana isu komunis ini dibangkitkan semula dalam situasi Kerajaan Barisan Nasional telah kurang mendapat kepercayaan daripada sebilangan besar rakyat Malaysia. Namun setelah difikirkan kembali, sentimen anti komunis inilah yang akan menjadi satu pemangkin untuk mendapatkan sokongan rakyat (terutamanya bagi waris-waris anggota keselamatan Malaysia) untuk meneruskan kesinambungan pemerintahan Barisan Nasional yang dilihat sedang berada dalam situasi “seperti telur dihujung tanduk”.

Didalam mana-mana peperangan, pastilah ada yang menjadi mangsa. Begitu jugalah apa yang berlaku di didalam negara. Jika kita ambil situasi “Perang Dunia Kedua” antara Britain dan Jerman, tentulah kita boleh lihat bagaimana tentera Jerman membunuh ramai rakyat Britain. Namun kini Britain dan Jerman telah bersahabat dibawah naungan Kesatuan Eropah. Oleh itu cuba kita bayangkan, adakah masih ada lagi rakyat Britain yang berdendam dengan rakyat Jerman?

Bagi kes diatas ianya melibatkan dua negara yang berlainan rakyat dan kewarganegaraan, namun bagi kes di Malaysia yang dimomokkan oleh Rais Yatim, Zahid Hamidi dan beberapa pihak lain, tentulah kita boleh merasakan bahawa ada sesuatu perkara lain yang sebenarnya cuba diterapkan sebagai satu pengalihan minda. Chin Peng, Rashid Maidin, Abdullah CD, Shamsiah Fakeh dan ramai lagi adalah warga Malaya (seterusnya secara otomatik berhak menjadi warga Malaysia atas dasar lahir di Malaysia sebelum Malaya merdeka). Oleh yang demikian perang saudara di Malaysia ini menyebabkan masih ada yang berdendam tidak berkesudahan.

Bukanlah tujuan saya menulis untuk menidakkan kekejaman Bintang Tiga ketika zaman dharurat, namun apa yang saya ingin tegaskan ialah sewajarnya bagi mana-mana ahli Bintang Tiga yang bersalah, perlulah kita bawa kehadapan Mahkamah Malaysia untuk dibicarakan atas dasar jenayah perangnya. Jika didapati dan dibuktikan bersalah, maka bolehlah mereka ini dihukum mengikut undang-undang di Malaysia. Secara tidak langsung dendam waris-waris anggota keselamatan Malaysia dahulu akan dapat dibalas.

Namun jika Kerajaan Barisan Nasional masih lagi bersandiwara dengan berselindung dibalik isu dendam waris-waris anggota keselamatan Malaysia, maka jangan terkejut bilamana satu masa nanti Barisan Nasional juga akan dilabelkan sebagai satu gabungan parti berfahaman komunis oleh rakyat Malaysia.

Satu persoalan yang ingin saya kemukakan disini hasil perbincangan dengan rakan-rakan adalah apakah agaknya perasaan waris-waris mangsa kekejaman PDRM dan anggota keselamatan Malaysia di Memali. Tentulah mereka juga berhak untuk berdendam dengan PDRM dan Kerajaan Malaysia (dibawah pimpinan Barisan Nasional) atas dasar jenayah perang yang dilakukan oleh PDRM bagi kes pembunuhan beramai-ramai di Memali. Adakah waris-waris anggota PDRM yang terlibat (yang meninggal dunia) ketika kejadian di Memali akan berdendam dengan penduduk Baling dan Memali?

Seingat saya sehingga kehari ini (setelah lebih 20 tahun), Kerajaan Malaysia masih lagi berlengah dalam urusan kehakiman yang berkait dengan isu Memali (rayuan demi rayuan kes telah tertunggak sejak sekian lama) dan keputusan Mahkamah Malaysia masih lagi tidak dapat diketahui.

Jika Rais Yatim, Zahid Hamidi dan Kerajaan Barisan Nasional mempunyai telur (maaf agak kurang sopan), apa kata kita selesaikan dahulu kes Memali yang telah tertunggak lebih 20 tahun ini. Selepas selesai, maka bolehlah Mahkamah kita bersidang untuk kes jenayah perang Bintang Tiga. Adakah anda dan wakil-wakil anda bersetuju?

21 Comments »

  1. warispahang said,

    Hai simpati nampak kat Chin Peng. Jangan Benarkan Chin Peng jejak kan kaki di Malaysia. Itu pendirian tegas kita.

  2. Ada akai said,

    Tuan,
    Ketepikan dahulu apa2 yang tersirat dalam akal BN.
    Ada 2 perkara penting berkaitan PKM @ Komunis iaitu:-

    1. Perkauman dan dendam
    Ahli PKM majoritinya ketrunan Cina manakala polis dan askar majoritinya Melayu. Kedua-dua pihak terbunuh kerana ‘perjuangan’ masing-masing.
    Namun dendam Melayu pada Cina itulah yang menjadikan komunis sangat jahat.

    2. Komunis-sosialisme vs Kapitalisme
    Bukan BN/UMNO atau polis dan askar serta orang Melayu sahaja yang tidak suka komunis tetapi seluruh dunia. Kita ini( anak-anak yang terjajah) hanyalah bidak-bidak pemodal multi nasional sahaja. Mereka menguasai dunia dan mereka memusuhi komunis, maka kitalah dihantar sebagai barisan hadapan melawan komunis. Kita tidak sedar kerana kita hanyalah bidak-bidak di papan catur!

  3. ssz said,

    semua org dah maklum, mmg tak ada kes berkaitan memali akan dibawa ke mahkamah, dlm kes memali, mereka2 yg menyebelahi polis2 dan kerajaan hanya ada dua kategori iaitu: bodoh atau jahat. oleh kerana kes itu tidak dibawa ke mahkamah, tak perlu fakta, namun secara logik kita dah boleh putuskan siapa yg benar.

    rais yatim bangkit persoalan komunis kini adalah tanda2 bermulanya yg akta ISA akan digunakan dgn meluas, sama2 kita bermohon agar peristiwa berdarah memali tidak berulang. UMNO ada perancangan terdahulu dlm menangani ambang kekalahan. kini mereka rujuk kembali kitab mereka, dan ISA nampaknya adalah perlu selari dgn kejahatan corak pemikiran najib.

  4. pt-91 said,

    DEMOMUNIS = DEMOkrasi+koMUNIS

  5. fahmi said,

    aku ader kawan islam yg berbangsa hui berasal dari xinjang dan..mereka dah merasai pemerintahan komunis china..mereka ditindas dan pelbagai seksaan dikenakan bagi yg tidak menyokong ideologi komunis serta mereka tidak dibenarkan melakukan aktiviti agama..

  6. shahrul said,

    sapa kata takda dendam antara orang yang dah menjadi mangsa peperangan?…memang la kalau ko tgk bangsa generasi sekarang takda la dendam pasal tak rasa kekejaman perang dulu….sama jugak kalau anak bini ko kena pancung depan mata ko..pastu kepala anak bini ko musuh campak kat dalam longkang ( aku bagi situasi )..lepas tu 20 tahun akan datang ko masih takde dendam?…walau ko takda dendam pun luka dalam hati ko tu boleh ke padam camtu je?…ni bukan soal sapa nak tegakan sapa…ni soal apa yang generasi dulu dah rasa seksa di bawah komunis dulu( engkau pun belum ada lagi kot )….jgn hiris perasaan nenek moyang kita yang hempas pulas berjuang supaya manusia cam ko skang boleh bebas tulis blog dgn aman skang ni..pikir sebelum nak tulis..

  7. ilhamghaz said,

    Nak dikupas salah tak dikupas pun salah…rujuk sahaja pada islam dan hadis Nabi ada jalannya…
    Kalau tindakkan kerajaan BN sekarang, mereka sedang bersalah dan terdesak selama memerintah..politik mereka zaman lama.
    Rakyat sudah menolak BN, yang untung sekarang adalah orang yang lebih baik dari BN…
    Gunakan undang-undang yang ada untuk penyelesaian, dendam sesama manusia sampai bila dan menghukumpun ada batasnya…
    Kita mesti ke depan dengan ilmu dan akal fikiran lebih baik lagi kalau beriman…yang lama-lama adalah pengalaman.

  8. good man said,

    It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don’t they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese?

    What is the point to argue here and wasting time again?

    From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn’t us who think that way but their own Badawi as well.

    All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it.

    Even Badawi wanted them to compete on a level playing field.

    So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don’t even want to admit it and make a change!

    That is the biggest shame of all.

    Can’t you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released ‘pantun’.

    After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize.

    But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why???

    Because the malays can never change. Never! Why?

    The leaders forgot it or were they simply didn’t want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays?

    Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them ‘malas’, and if you put ‘y’ in, it becomes ‘malays’.

    Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way.

    Malays are ungrateful lot. In reality, they just can’t live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a ‘bahasa penjajah’.

    When other races ‘maju’, they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, “I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays.”

    Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him.

    Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race.

    To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

    A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture.

    What have we got now?

    Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

    Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this – Why can’t you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior?

    From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it.

    Still so thick skin, don’t want to go back to Indonesia!

    • malay regiment said,

      So you bloody ah pek…wanna blamed other people just to cover your chinese greeds…wanna know something ah pek…you bring out this issue just because you aren”t benefitting with the BN constitution and legislation that’s all and yet you still have the guts to bring up this thing…the same just like Lee Kuan Yew and Lim Kit Siang…malays grouped up as a community just because they are not smart enough to deceive others like chinese men do…but chinese like Lee Kuan Yew, Lim Kit Siang found that the malays are to big to deceive because chinese can only live as an individual…so they created problem just to break-up the malays community…in yesteryears, you can only find chinese involved in robbing, man slaughtering, gangsterism and any other major crime that you can think off…because they inherit the communist culture…nowadays, they changed their strategy…they still do their dirty business with their hand clean…loan shark for example…they making use this of malay mangkok to work for them…tobe ah long…but what about the big ah long…they are the master mind…maybe Malaysia Government should formed-up a new team like new VAT 69 to get rid of this bugsssss….so ah pek…from which school are you graduating from…it’s true that we need to improve the education system…especially where you graduated from…think about history…culture and respect your neighbours…don’t only think of money…money…money…it will drive you crazy …and get all the facts wrong…PS: Laos, Vietnam, Cambodia, Myanmar, Thailand, Malaysia, Indonesia, Brunei, Phillipines and Papua New Guneia are categorised as MALAYS…that’s why you see they can adapt with malay culture…but only Malaysia, Singapore, Indonesia and Brunei are categorised as Nusantara…that’s why the communist having hard time to culture their ideology in Indo-China…because the communist are from mainland china…think again man…THERE IS NO DOORS THAT IS HARD TO OPEN EXCEPT FOR a close mind like you ah pek…

  9. pt-91 said,

    orang melayu malas british cakap….

    tapi kebanyakan nenek moyang aku jgak lah yang susah payah bermandi darah menentang komunis…

    orang british mempergunakan diorang utk menentang komunis dan gerakan kiri yang lain yang mengancam kuasa kapitalis diorang….

    mereka jujur berjuang walaupun lurus bendul…. british mempergunakan diorang !

    orang umno berpakat dgn british utk melindungi kepentingan masing2…

    kasihan nenek moyang aku…….

    madey tu sapa nak suruh oang cakap bahasa inggeris…

    jadah hapa nak cakap b.i dalam tanah dan negara sendiri…

    apa bodoh sangat ke kita ni…..

    kalau bodoh sangat tak mungkin cina atau kaum2 yg lain dapat hidup senang….

    bodoh-bodoh kaum aku pun tapi ada lah juga jasa diorang para pahlawan melayu teragung kpd agama bangsa dan negara…..

    komunis pula kpd bekas2 anda sememangnya pejuang tulen kemerdekaan tetapi tindakan melampau anda membakar ladang2, metupkan jalan keretapi dan membunuh sesetengah rakyat tak berdosa yang anda fikir mereka2 ini pernah menjadai tali barut penjajah atau pernah menyusahkan hidup anda telah menyebabkan pula kemarahan rakyat yang lain…..

    apalah gunanya berjuang utk negara tapi rakyat pula benci…

    apapun sejarah tetap takkan menipu bahawa andalah para bekas2 yang telah mencetuskan idea kemerdekaan bersama2 gerakan kiri yang lain, sebelum umno pintas jalan senang-senang….

  10. Hardworking Malay said,

    Dear Good Man,

    First of all, its ironic because your nick doesn’t reflect who you are. You have all the rights to “broadcast” your judgment, be it right or wrong🙂. Mind you, one have to uphold integrity, ethics and fairness before deciding on what to say, write etc..

    Have you not met at least 1 good Malay? I do not know what makes you wrote like that but you must be living in a cave! I do not have to give examples here since you are too narrow minded and I have met people of your species before (the ones that think that they are always right bla bla bla)

    Good Man, you were to emotional, exaggerated and irresponsible when you wrote those craps. Its not fair when you generalise every malays that way.

    Its like if I were to write “all Chinese are genetically liar or there will be no prostitutes/ gambling/ drugs/ ah long etc in Malaysia if the Chinese dont embark on that. Or if I were to write there will be poverty, gangsterism etc if the Indians work harder. Nobody is perfect and nobody deserves such remarks, be it Malay, Chinese or Indian. I have a multiracial friends which are open minded and more civilise. Such racist and uneducated remarks would not help our future generations.

    In short, some of us (all races) have their good and weak points (being humans. We (I mean all of us) needs to strengthen our racial ties and stop making irresponsible remarks to each other.

    Good Man, telling others lazy etc. wont make you a good man after all.

  11. pt-91 said,

    bubuh lagi hardworking malay bubuh bubuh bubuh

    lepas ni tak yah lah nak berkomentar dalam b.i

    kita ada bahasa sendiri… salah ke nak berasa senang di negeri sendiri…

    ilmu utk hidup bukan utk ditunjuk-tunjuk…

  12. PerakMan said,

    Kalau dah rasakan komunis lebih baik eloklah anda amalkan cara hidup mereka. usah dipaksakan kepada org yg menolaknya. Bawalah fahaman itu kedalam keluarga kamu, bagi kami yg menolaknya jgn pula kami dimarahi. Nickname nampak hebat, hanya gah pada nama… tiada jatidiri serta sayangkan bangsanegara. Benar kata orang PAS hanya memperjuangkan pemikiran jumud mereka demi kuasa, selogan sebenar seharusnya islam untuk semua. Pilih mana yang anda berkenan.

  13. ssz said,

    sejarah tak baca dgn mata hati…. main taruh jer, tiba2 nak jugak komen… yg pasal memali apsal tak ada yg menjawab, siap ada yg speaking mcm bagus konon2 berilmu habis la tu…

    korang2 yg sibuk pasal perjungan menentang komunis la, itu la ini la… korang poyoooo.. tak reti pasal perjuangan, mmg fahaman komunis tu salah tapi pejuang2 masa tu bangkit sebab nak merdekakakn negara, kena tipu dek british, british at the first place shouldnt be here at all…

    yg pasti yg lain dari UMNO n british semua sengsara dulu dan merupakan pejuang – British dtg menjajah merampas dan buat mcm kat rumah sendiri sedangkan menceroboh, dlm nak kekal mcm tu pecah belahkan org sini… dan UMNO just budak British dari dulu sampai ke laaaa…

  14. Hardworking Malay said,

    ssz: Bila orang speaking sikit, ko kata nak menunjuk ilmu( x kira ler ko tujukan pada siapa pun). Macam mana Melayu nak maju…

    Peristiwa Memali tu kau tau ke sebab musabab nyer ? Aku bukan la penyokong kuat kerajaan mahupun pembangkang tapi aku ni antara rakyat yang berdiri atas pagar, yang menggunakan akal fikiran, melawan secara waras, memberontak secara berilmu.

    Peristiwa Memali tu jadi kerana terlalu taksub dan bertindak bodoh! Kalau nak melawan, penuhkan ilmu di dada, lawan secara bijak. (X perlu la aku huraikan semua disini)

    Secara ringkas: Yang korang nak berpolemik, mencaci, atau ada yang merusuh dijalan…apa pekdahnya? Sedar X kita sesama Melayu tengah berpecah, ada kaum yang sedang mengambil kesempatan.. Esok anak cucu korang yang kaki jerit, emosional, baring depan kereta sambil bawak bendera Palestin? aduhh..singkat fikiran macam nilah yang akan merempat bila Malaysia tergadai ke bangsa asing.. fikirkanlah..

    Maaf kalau bunyinya kasar tapi itulah realiti…

  15. hehehe said,

    kelako membaca komen good man

    apa tak belajar sejarah bagaimana british mengamalkan konsep “pecah dan perintah”

    sebelum zaman melaka, org2 dikepulauan melayu telah lama maju
    jika tidak masekan ramai para pelayar barat singgah ke tanah melayu dan gugusan kepulauan melayu..

    malas? ko ni pun terikut2 dengan kata2 org politik, kami org melayu idup bukan saje kat dunia tapi ade matlamat di syurga, kalau tak cemerlang idup didunia sekalipun, kami melayu islam tau ade balasan yg setimpal atas sikap sabar dan tidak terlalu mengejar kebendaan duniawi

    kalau kata NEP DEB tu tidak bagus, masakan org2 cine dpt faedah sekali dengan pemberian kontrak kerajaan dan segala balanyer, sape saje tokei cina yg tidak dpt bantuan dari kerajaan org melayu.. bahkan duit2 utk mereka jlnkan projek billion itu sendiri adalah hasil dari bumi tanah melayu itu sendiri

    ko betul2 belajar sejarah buku teks mase sekolah saje, tanah melayu & kepulauan melayu itu meliputi semenanjung tanah melayu sumatera jawa sulawesi borneo filipina thai myanmar

    malu la pakai name good man….

  16. a0 said,

    ketua perusuh,

    i have every respect for you being a former member of msian think tank.

    it is a bit digressing for you to comment on communism when you’re gravely misinformed by the mere facts of the communist movement in malaya.

    to have it leaned towards Memali as a pre-conclusion of the cry of post-communism to be brought back, is a bit nuisance to your ‘justification’ your own subject.

    let’s have it fair and clear.

    it is a matter of bringing back the very person who was ‘allegedly’ until otherwise proven guilty, to live and perhaps die on Malaysian soil as the crux.

    do you think it is fair and noble to bring this person back?

    do you necessarily think people would resort to ‘peaceful protests’ should it be allowed?

    i would vehemently ask you to stay on the same path, not parallel path.

    i hope you would present a more intellectual argument, having you being the ex-think tank.

  17. Left Hand Punch said,

    How about Bristish and Japanese? Are they peace maker during their ‘tour’ in our land?

  18. ruyom said,

    The name Melayu is an Indian word to denote hills or mountain range. There is a place in South India called Melayur.

    Indigenous people who marry Muslim Indians from Melayur identified themselves as Melayur.

    Over time, as the Malay kingdom spead through insular SEA, the word Melayur became simply as Melayu.

    If one were to do genetic test on the modern Malay in Peninsula Malaysia, they would invariably carry genetics from Indian to explain the darker complexion and kinky hair of most Malays as opposed to the Mongolid look of some Malays of original Malayo Polynesian, Dusun or Dayak stocks.

    The real natives or indigenous people of the Peninsula Malaysia can be found in the Northern parts of Peninusla Malaysia apart from the aborigines.

  19. org melayu said,

    WHATEVER IT TAKES I AGREE WITH HARDWORKING MALAY COZ I’M HARDWORKING TOOO…. I LOVE TO LIVE IN PEACE…NO OTHER PLACES IN THIS WORLD BETTER THAN MALAYSIA. IF U THINK COMUNIS CAN LEAD US IN DEMOCRACY, U R WRONG. IF U THINK PAKATAN CAN DO THAT, IS REALLY BIG MISTAKES. SEDAR LA ORG MELAYU, TIADA PEMIMPIN YG SEMPURNA, BUT AT LEAST UMNO XKAN JUAL BANGSA MELAYU PADA KAUM LAIN. WE MALAYS NEED TO STICK TOGETHER COZ WE NEED TO PROTECT THIS LAND FROM OTHER DEVILS….ESPECILALLY SINGAPORE, JEWISH, USA (best fren anwar tu….xcaya tanye die)

    SO…JGN GADAIKAN MASA DEPAN ANAK CUCU KITA….
    ALLAHUAKHBAR!!!! (3 X)
    HIDUP MELAYU!!!!

  20. ahmad said,

    x maknanya nak perjuangkan bangsa…rasullulah s.a.w pun x perjuangkan bangsa arab je..tapi seluruh umat manusia..itulah yang patut dicontohi..sok kat sna pun x denya ditanya ko ni bangsa apa..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: