2 July, 2008

Ekonomi Semakin Parah?

Posted in Bloggers-United, Malaysia, Reformasi at 12:28 pm by Ketua Perusuh

Satu demi satu syarikat asing yang telah lama bertapak dan beroperasi di Malaysia (memberikan peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan) nampaknya terpaksa menarik diri (tutup operasi) dari Malaysia. Semenjak 2004 banyak syarikat besar terutamanya yang berkaitan dengan industri elektrik dan elektronik serta teknologi menutup operasi mereka (tanpa sebab atau berpindah ke negara lain). Semuanya ini berpunca dari sikap kerajaan Malaysia yang tidak berjaya menunjukkan satu sokongan yang kukuh untuk memacu segmen perindustrian.

Sikap Abdullah Ahmad Badawi yang tidak mahu bertindak dengan agresif untuk memacu ekonomi negara menjadi satu daripada punca utama yang menyebabkan banyak syarikat ini menarik diri dari Malaysia. Malah beberapa insentif yang selama ini diperolehi oleh syarikat ini khabarnya telah dikurangkan ataupun ditarik balik.

Usaha-usaha untuk menggiatkan perindustrian tidak mendapat tempat utama dalam agenda pentadbiran Abdullah Ahmad Badawi malah Abdullah Ahmad Badawi juga tiada pelan khusus dan teratur demi untuk memacu usaha ini. Penasihat-penasihat Abdullah Ahmad Badawi terutamanya di Tingkat Empat, Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya nampaknya telah ketandusan idea.

Golongan industri memandang sikap acuh tidak acuh Abdullah Ahmad Badawi & Co sebagai satu sikap yang paling “bangang” seorang Perdana Menteri sebuah negara lakukan. Malah tindak-tanduk tidak professional Abdullah Ahmad Badawi (termasuklah sikap suka tidur) telah menjadi satu bahan lelucon diperingkat komuniti perniagaan antarabangsa.

Hari ini sebuah syarikat elektronik yang telah beroperasi lebih 19 tahun di Malaysia telah menutup operasinya di Seberang Prai, Pulau Pinang dan dijangkakan lebih dari 1000 orang pekerja akan menganggur. Syarikat Nikko Eletronik Berhad (anak syarikat Nikko Group International) khabarnya tidak lagi mampu bersaing dan beroperasi di Malaysia kerana insentif industri yang tidak kompetitif serta harga bahan bakar dan elektrik yang terlalu tinggi.

Jika Abdullah Ahmad Badawi masih berterusan lena dalam tidur disiang hari, maka tidak mustahil lebih banyak lagi syarikat (industri) yang terpaksa gulung tikar atau pun berpindah ke negara lain. Saya tidak nafikan bahawa cabang pertanian boleh memacu ekonomi, namun kita masih lagi perlu mengekalkan daya saing dan nilai kompetitif segmen industri demi untuk ekonomi dan iklim pelaburan negara yang mantap dan stabil.

Mulai 1 Julai 2008, tariff harga elektrik telah dinaikkan kepada 18 % dan ini secara tidak langsung akan mengakibatkan satu lagi gelombang kenaikan harga barangan akan berlaku di Malaysia. Para pekilang terpaksa memasukkan nilai ini kedalam kos operasi mereka termasuklah kos bahan bakar diesel dan gas. Secara otomatiknya maka harga produk akhir pastinya akan melambung lebih dari 120 % daripada harga asal jika pihak pekilang ingin mendapatkan untung.

Ini secara tidak langsung akan menekan banyak industri pembuatan dan elektronik yang mana secara langsung akan mengakibatkan industri ini menjadi semakin parah, di mana akhirnya terpaksa ditutup ataupun dipindahkan lokasi ke negara lain seperti China, Vietnam dan Kemboja.

Inilah satu kesan hasil daripada melantik seorang yang bertahap “bangang yang tidak boleh diajar” dalam bidang ekonomi seperti Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri Malaysia.

27 Comments »

  1. celah gigi said,

    Kesan dari kenaikan harga 30 sen baru saja terasa,kini kenaikan baru sebyk 78 sen dan kenaikan tariff electrik akan memberi kesan pada bulan ramadan ini. Tidak tahu apa pula akan terjadi di bulan ramadan ini,samada gula,tepong,minyak masak dan beras apa pula barang yg akan sukar untuk mendaptkan nya atau harga nya melambong tinggi.Apa pula insiatif dan kemampuan kementerian penguna untuk mengawal atau ada draf2 cadangan atau juga sudah berkerja untuk persiapan menjelangnya bulan ramadhan dan hari raya.Tidak lah ketahui dan harap jangan lah bila sesuatu dah terjadi barulah nak mencari jalan mengatasinya.Lihat lah pengalaman2 yg sudah dan patut kita kaji dan fikirkan antara zaman Dr Mahatdir dan PM sekarang ini,jgn kata ini peningalan dari Dr Mahatdir,Dr Mahatdir tidak pernah menaikan harga petrol lbh dari 10 sen seliter dan walau pun berlaku rasuah atau berlaku berbagai-bagai kemelut politik tetapi rakyat hidup senang tiada byk masaalh besar timbul,tapi sekarang ini ‘aduss’ selain dari ragam politik , masaalh dalaman parti,perpaduan kaum dan kehidupan semakin sukar dgn peningkatan sara kehidupan yg tak balance dgn pendapatan.Digalakan pula rakyat membuat kerja tambahan,aduss apa punya pemimpin lah beliau ni,nak bawa teksi,pemandu2 teksi pun dah mengeluh,beri lesen gerai,nak berniaga kat mana,kawasan yg strategik ke,kerja pam minyak,tentu gaji cipot je sebab pekeja bangla pun ramai,ini lah idea ‘Bangang’ yg diilham kan oleh pemimpin kita.Tak hairan alh kalau negara kita sukar nak maju dan byk perniagaan pelabor asing keluar kerana polisi2 disini sering berubah-ubah dan byk kerenah.Pekerja asing bekerja disini,ikat perut dapt gaji hantar kenegara mereka,rakyat kat sini pula ramai yg tak berkerja masih lagi ditanggung oleh keluarga tentu belanja pun kena hati2,so kalau kilang2 pindah di Vietnam,China dan Kemboja dan rakyatnya pula datang kat sini cari kerja,apa la nak jadi dgn rakyat yg kat sini?

  2. tu lah masalahnya klau org yg x lulus ekonomi jd pm.. klau cam tu caranya, sape2 pon blh jd pm….

  3. sao said,

    Tuan,

    Percabulan ekonomi adalah berasal dari para pemikir ekonomi dari kaum Yahudi di Amerika, kita di Malaysia hanya menjadi bahan caturan seperti “a pawn” diatas satu permainan catur.

    Semua orang tahu 3 bulan lagi ekonomi dunia akan porak peranda dengan teruknya berasal dari dasar yang telah diambil oleh Rockfeller and Greenspan didalam memanchu ekonomi Amerika kearah kehidupan berhutang dan “usury” atau “ribak”.

    Hutang keseluruhan Amerika dianggar sebanyak 780 trillion? adakah duit sebanyak itu?. Amerika mempunyai stock minyak dan bahan makanan yang banyak dari hasil yang digandakan dari petrol money orang orang arab dan dari lain lain negara pengeluar minyak yang dipaksa melabur didalam dana di Amerika semenjak kenaikan harga minyak. Duit yang dilabur itu diganda dengan memberi pinjaman kepada “third world country” dengan keuntungan atas angin yang berjumlah berbillion ringgit. Keuntungan itu di jual kepada rich country di pasaran hadapan deriatives dan hedge funds dengan mengaut laba serta merta. Duit Amerika tidak berlandaskan emas tetapi dipeg dengan minyak dan dijual di pasaran antarabangsa dunia.

    Sekarang ini oleh kerana banyak orang Amerika tidak berduit untuk membayar wang installment rumah, rumah mereka akan digadai, malangnya, Duecth Bank baru baru ini tidak dapat perintah mahkamah untuk melelong rumah rumah berkenaan diatas fakta hakmilik rumah tersebut bukan hakmilik Duecth Bank tetapi “owner lama” iaitu bank bank terbesar Amerika yang telah menjual di pasaran hadapan longgokan pinjaman rumah rumah itu kepada Duecth Bank melalui pasaran deriatives and hedge funds.Jikalau satu bank yang telah membeli berbillion bilion ringgit longgokan loans itu merudum tidak berupaya untuk mendapat balik investment mereka, fikirlah berapa banyak lagi bank bank negara kaya yang telah terlibat dan tertipu itu akan merudum. Ini amaran dari Bank of Scotland baru baru ini.

    Apa lah nak dibuat di Malaysia ini, kata orang, kita jaga negri kita sebaiknya, apa nak dimarah kepada Pak Lah, dia bukan orang yahudi. D ia Melayu macam kita, buruk buruk orang melayu, dia lah orang yang akan menolong kita akhirnya.

    Mereka dah tau buat apa nak duduk di Malaysia baik chow awal awal sebelum parah tidak dapat bayar gaji. Tutup dan lari. Tuan pun mungkin buat gitu kut kalau busines out.

    Hormat dari saya wassalam. saoandco.wordpress.com

  4. sao said,

    http://saoandco.wordpress.com

  5. abe MIE said,

    salam…

    Najib tetapi jadi PM… kalau tak orang lain macam Rais Yatim yang tidak kurang hebat diganding dengan Syed Hamid Albar yang merupakan mr clean UMNO. Anwar melalak kat luar aje lah…Kini Anwar putar belik sejak dia kawan dengan keling. Macam-macam cerita direka. Sejak PR memerintah, India yang mendapat keuntungan- kuil ditambah, bangsanya pemalas dan berlagak, tidak mahu berusaha, kaki samseng (macam ahli MPAJ yang letak jawatan tadi)…

    lagipun Anwar kini banyak melakukan fitnah dan rakyat naik angin dibuatnya. Manakala pemerintahan PR hanya kerajaan atas angin. Nak buat demonstrasi sahaj tahu.

    pkrpasdap.blogspot.com

  6. nardin said,

    Posted in Bloggers-United, Malaysia, Reformasi at 12:28 pm by Ketua Perusuh

    Satu demi satu syarikat asing yang telah lama bertapak dan beroperasi di Malaysia (memberikan peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan) nampaknya terpaksa menarik diri (tutup operasi) dari Malaysia. Semenjak 2004 banyak syarikat besar terutamanya yang berkaitan dengan industri elektrik dan elektronik serta teknologi menutup operasi mereka (tanpa sebab atau berpindah ke negara lain). Semuanya ini berpunca dari sikap kerajaan Malaysia yang tidak berjaya menunjukkan satu sokongan yang kukuh untuk memacu segmen perindustrian.

    Sikap Abdullah Ahmad Badawi yang tidak mahu bertindak dengan agresif untuk memacu ekonomi negara menjadi satu daripada punca utama yang menyebabkan banyak syarikat ini menarik diri dari Malaysia. Malah beberapa insentif yang selama ini diperolehi oleh syarikat ini khabarnya telah dikurangkan ataupun ditarik balik.

    Usaha-usaha untuk menggiatkan perindustrian tidak mendapat tempat utama dalam agenda pentadbiran Abdullah Ahmad Badawi malah Abdullah Ahmad Badawi juga tiada pelan khusus dan teratur demi untuk memacu usaha ini. Penasihat-penasihat Abdullah Ahmad Badawi terutamanya di Tingkat Empat, Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya nampaknya telah ketandusan idea.

    Golongan industri memandang sikap acuh tidak acuh Abdullah Ahmad Badawi & Co sebagai satu sikap yang paling “bangang” seorang Perdana Menteri sebuah negara lakukan. Malah tindak-tanduk tidak professional Abdullah Ahmad Badawi (termasuklah sikap suka tidur) telah menjadi satu bahan lelucon diperingkat komuniti perniagaan antarabangsa.

    Hari ini sebuah syarikat elektronik yang telah beroperasi lebih 19 tahun di Malaysia telah menutup operasinya di Seberang Prai, Pulau Pinang dan dijangkakan lebih dari 1000 orang pekerja akan menganggur. Syarikat Nikko Eletronik Berhad (anak syarikat Nikko Group International) khabarnya tidak lagi mampu bersaing dan beroperasi di Malaysia kerana insentif industri yang tidak kompetitif serta harga bahan bakar dan elektrik yang terlalu tinggi.

    Jika Abdullah Ahmad Badawi masih berterusan lena dalam tidur disiang hari, maka tidak mustahil lebih banyak lagi syarikat (industri) yang terpaksa gulung tikar atau pun berpindah ke negara lain. Saya tidak nafikan bahawa cabang pertanian boleh memacu ekonomi, namun kita masih lagi perlu mengekalkan daya saing dan nilai kompetitif segmen industri demi untuk ekonomi dan iklim pelaburan negara yang mantap dan stabil.

    Mulai 1 Julai 2008, tariff harga elektrik telah dinaikkan kepada 18 % dan ini secara tidak langsung akan mengakibatkan satu lagi gelombang kenaikan harga barangan akan berlaku di Malaysia. Para pekilang terpaksa memasukkan nilai ini kedalam kos operasi mereka termasuklah kos bahan bakar diesel dan gas. Secara otomatiknya maka harga produk akhir pastinya akan melambung lebih dari 120 % daripada harga asal jika pihak pekilang ingin mendapatkan untung.

    Ini secara tidak langsung akan menekan banyak industri pembuatan dan elektronik yang mana secara langsung akan mengakibatkan industri ini menjadi semakin parah, di mana akhirnya terpaksa ditutup ataupun dipindahkan lokasi ke negara lain seperti China, Vietnam dan Kemboja.

    Inilah satu kesan hasil daripada melantik seorang yang bertahap “bangang yang tidak boleh diajar” dalam bidang ekonomi seperti Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri Malaysia.

    ——————————————————————————–

    Possibly related posts: (automatically generated)

    Queen Control?
    Kabinet Baru Abdullah Ahmad Badawi
    Masihkah Ada Maruah?

    Permalink

    6 Comments »

  7. copyninja said,

    http://amircesc4.wordpress.com/

    aku pun ada dgr Anwar predict the same things!
    Husam pun ckp benda sama….

    Please Anwar…
    Please Agong…

    BUAT RAMPASAN KUASA!

  8. Penangboy said,

    Depa dok tidoq lagi..

  9. iMan said,

    woii…! agak2 la kalau nak kutuk PM Malaysia…kalau tak suka sangat dengan kepimpinan PM…baek kau keluar dari Malaysia ni..nak sangat tunjuk kemarahan kau tu kan…ha…kau keluar dari Malaysia ni…kau pergi majukan negara orang lain…BONGOK BETUL HANG NI!

  10. iMan said,

    anuar tu semua la dia nak kenakan balik…nak balas dendam la tu…ANWAR kamu tu lagi BANGANG…tak kuat agama mcm Pak Lah…adaka dia pegi LIWAT org!!! BANGANG PUNYA ANWAR!!!!

  11. celah gigi said,

    Haiks bro iMan,cool man,kalau tak blh kena kutuk masuk laman KMU la,dan kita ni biasa la dah puas kena maki,anda nak kata bangang kat anwar pun tak kesah,tapi Liwat ti cakap pelan sikit bro,blm jatuh kes!!!! Tadi baru Pak Lah sebut,jgn buat andain seblm diputus kan oleh mahkamah, hu hu garang nampak…..!

  12. oo kalo marah kerajaan..marah paklah suruh kluaq malaysia nooo…hang sapa nak halau2 rakyat malaysia sendiri yg muak dengan kepimpinan abdullah. terima kenyataan ja la mmg abdullah & co. terbukti lemah dan porak peranda kan negara & rakyat….sama ja anwar ka paklah ka…mangkaq belaka!!!

    -kedah sejahtera-

  13. azhar said,

    PAK LAH seekor ****!

  14. fargowin said,

    The truth hurts.

    The Chinese or the yellow race is what brings progress. Just look at Asia……….is enough.

    Whether they do it internationally or locally they will survive.

    We can distinctly see the lowering of Malaysia standards of living as the percentage of Chinese in this country goes down.

    In the 70s we were tops with 40 over percent of Chinese and today with only 25 percent we are far behind Singapore, Hong Kong and Korea.

    Main reason is the number of such Chinese migrating to these countries – the best ones and rich ones.

    Next ten years as the percentage goes even lower, we would be nearing Indonesia or Philippines.

    Meanwhile enjoy your stay and the good time.

    On the whole as the Chinese spreads out throughout the world, the average standards of these will have much higher standards of living over others.

  15. konek said,

    We are reminding Najib and Mahathir about this, that Malaysia is not an Islamic state and it is not in a social contract.

    Malay Sakai, so please tell Badawi about it. Umno has always threatened the non-malays with riots and chaos. Nobody in Malaysia has started riots and chaos except for Umno.

    Umno has a deep rooted tradition of starting riots and chaos when every time they can’t debate sensibly.

    The social contract is there alright and many do not question it. But is the social contract followed according to the spirit or hijacked to the benefit of a few?

    Just look at the number of huge projects that has failed is proof enough. Yet these are treated like normal – part of everyday happening.

    Gosh……….

    All the social contract talk does not hold any water, when you have people in power, namely Umno abusing their power. In fact, they are indirectly telling you, that they have the right to abuse the power. Is this fair? Of course it is unfair. You don’t even need a social contract to tell you whether it is fair or not.

    Social contract didn’t say that Malaysia is an Islamic state. On the contrary the social contract expressly stated that Malaysia was and is not an Islamic state.

    Now the deliberate misinterpretation, apparently accepted by Umno, is that Malaysia (including Sabah and Sarawak) is an Islamic state!

    Sabah and Sarawak would never have joined Malaysia if they had known that Malaysia will be deemed an Islamic state.

    If the social contract meant that the non-malays would merely exchange the British masters for the malay masters, they would never have agreed to join the malays for independence.

    What is the difference of having the British lording over the non-malays and having the malays doing the same to the non-malays! Probably worse. At least the British had some respect for fairness while the malays have none!

    So to get independence, the malays needed the non-malays. Without the non-malays agreement, the British would not have granted independence. So, is that not also part of the social contract? It is not a one-sided malay right. The malays would not be where they are without the non-malays.

  16. Hon said,

    To me, Ketuanan Melayu is the false notion of malay greatness or malay supremacy. Truth is – there is nothing to associate the malay race with greatness.

    By any widely accepted standards, it will be obvious to see that the malay race does not qualify to be called one of the great races on this world. Truth is that the Chinese and Indians have a culture accomplished far greater and much more than these jokers have.

    It should be Chinese and Indian supremacy in Malaysia. The only reason why malays have power in Malaysia is because they have the biggest population, and the racist rhetoric of the malay Umno politicians always sway the malay vote towards themselves.

    Anyway, back to the untrue notion of Ketuanan Melayu. Let us see what malays have accomplished. Has any malay won the Nobel Prize – no. Has any malay been nominated for the Nobel Prize – most probably not.

    By contrast, numerous Chinese and Indians have won the Nobel Prize and various other awards. The Chinese and Indian diaspora is widely recognized as two of the three most successful diasporas in history, the other being the Jewish diaspora. All over the world, Chinese and Indians have become successful artists, CEOs, doctors, filmmakers, scientists, writers, etc, etc.

    Name one malay who is widely recognized around the world in his or her field. The only malay whose name might be recognized out of this country is Mahathir, and he is part Indian. Is malay culture recognized as a world renowned culture – no.

    Malay culture, if cultures were ranked, would be close to the bottom. What is their culture compared to the great Chinese and Indian cultures that are centuries old and really rich! The Chinese and Indians have a 5000 years old history during which China and India have played a very important part in world history.

    Nobody knew about malays until the Indian kings of south India first came here. That is why the oldest archeological remains in Malaysia, in Lembah Bujang, are Hindu temples.

    The malay sultanate itself was started by a Hindu – Parameswara. And even at the height of its power, the Malacca sultanate was nothing more than a vassal of the Chinese emperor.

    Have any malay architect designed anything worthwhile – no. Have any malay author won the Booker Prize or the Pulitzer Prize – no. Have any malay filmmaker won an Oscar – no. Have the malays achieved anything in sports – no.

    Chinese and Indians have achieved all this. So there is no real Ketuanan Melayu. It is a fiction concocted by racist stupid politicians to keep the “kampung malays” happy thinking that they have had a glorious past.

    They don’t. Their history isn’t worth mentioning. You would never find a mention of malays or Malaysia or Tanah Melayu in most books of world history while entire chapters are devoted to the history of China and India.

    The discriminative constitution and law of Malaysia is just a recognition of this fact. The malay leaders and to every single malay knows that on a level playing field, the malays will never be able to compete with the Chinese and Indians.

  17. vesewe said,

    This country was all along a land for Orang Asli. The Chinese originated from China, Indians originated from India, malays originated from Indonesia etc. China get to give priority to the Chinese, India get to give priority to the Indians, and the malays are just freeloading from the Orang Asli land by claming it is bumi land.

    This is because they are doing what Allah said……….Allah told malays to come from Indonesia and steal the land from Orang Asli and use Orang Asli as slaves. So when is Malaysia giving priority to Orang Asli?

    The only time Malaysia is not a racist country is when an Orang Asli becomes the prime minister of Malaysia – which is never – it is a genocide in the name of Allah!

  18. ruyom said,

    For Royal Professor Ungku Aziz to say that there was no social contract between the founding fathers of our nation, this has put a nail in the coffin on those ultra-malays who still see Ketuanan Melayu as a cornerstone for race relationships in this country.

    While other matured and well-developed nations have put to rest the ‘master and slave’ relationship among the various races, it baffles the mind of thinking people why should such policy still remain relevant in this 21st century here in Malaysia. We might call our British colonial masters ‘Sir’ or ‘Tuan’ in the early days but after half-a-century of independence, don’t you think that such thinking is out of date?

    Mind you, the United States who imported Negros from Africa a few centuries ago to be the white man’s slave might have a black man to be their next president if Obama wins the ticket to the White House in the coming US presidential elections.

    Malay rights have been ensconced in the federal constitution and cannot be taken away unless by a two-thirds majority in parliament subject to the malay rulers approval. No one doubts that in the early days, the bumis especially the malays, needed affirmative actions to take them out of their cycle of poverty to be on par with other races, especially the Chinese.

    But the NEP has outlived it purpose and it should be replaced with a new policy which will eradicate poverty regardless of creed and race.

    The playing field should be more even and let the best among the best compete among themselves in order for our nation to progress in the future. Why should rich malays with their ‘right political connections’ obtain a big slice of the economic cake while the poor people are denied such opportunities to get them out of their cycle of poverty?

    To be a respected race, the malays must discard the notion that the government will always have to provide them with opportunities in studies and business as if it was their birth right. The malays should be able to compete with the other races on an equal footing and work hard to improve their lot rather than expecting handouts from the government.

    Ungku Aziz, a towering malay whose intellectual thinking is way ahead of his time, has opened a Pandora Box’s with his outright statement that there is no written ‘social contract’ among the various races prior to independence. Umno politicians will now cry foul about his daring statement as they will always use the Ketuanan Melayu bogey to win the hearts and minds of the malays to support their cause. .

    But the malays cannot be in a denial mode anymore. We must accept the fact that in the brave new world that we live in where people and capital move to places where no restrictions are imposed, the old way of doing business by having quota systems will drive capital away from our country and the people will suffer in the end if business opportunities pass our shores.

    The malays should look at their Singapore brethren who are no less the worse although unlike their Malaysian cousins, they does not have any NEP policy to get a leg up in society. There is no short cut for success unless you work hard for it.

  19. yuking said,

    It is a sad story for both Sabah and Sarawak for joining Malaysia. Just look at Brunei and Singapore to see the answer.

    Sabah and Sarawak is being raped by Malaya till dry, all the oil and timber from the two states is being used to finance all the failed projects and also to feed all the Umno zealots.

    Ask the Iban and Kandazan, they are being marginalized. Now the government even want to make the country into an Islamic state, did Sabah and Sarawak agree to join an Islamic state in the first place?

    September 16 is a day for mourning, a day of shame for Malaysia.

  20. romsam said,

    Malays have done wonders in terms of denying truth, while doing so, through policies of government raked in ill wealth for years. Malays are rich, I mean really rich.

    Malays had certain qualities that other races in this country do not, but I must emphasise “had”. Qualities such as “speaking less”, contended, know how to read and understand the holy Quran (I know that nowadays Muslim kids spent 10 years of religious classes in school and end up not knowing).

    But all done and said, the day malays deny their past, is the beginning of their end. Malays were Hindus once, as was the whole South East Asia, later some South East Asia went for Buddhism while the others went for Islam.

    Who taught South East Asia races to plant paddy in a systematic manner? Who taught South East Asia races language skills, reading and writing?

    The very essence of everything that South East Asia races are based on till today was taught by Tamils. Don’t you guys notice that South East Asia races have similar writing codes, that are because it is based on Tamil. It even sounds like Tamil.

    For peninsula: Tamils called the local inhabitants as “malai allu”, basically means “people who dwell in the hills”, this would mean Orang Asli, for they dwell in the hills, what is known as malays today was non-existent.

    As malays are well known to do, they incorporated this term “malai” whence they started to land in the peninsula from Nusantara, and claimed the term “malai” as their own. This race has this peculiar trait of claiming that which is not theirs.

    Deny this, and you deny your past, anyone who denies his past, denies his future. Malays……….be my guest.

    Guess who is the master race? The master race doesn’t doing some weird policy (NEP), or go around brandishing some knife, which if you really put some thinking into it, put the race on a sure path to beggary.

    The reason why I commented as above is because I want malays to know that they are not tuan punya tanah.

    For myself, as a Tamil, I will state what my forbearers have done centuries before, the truth is, no one owns this land, this land is owned only by – the one and only one – God.

    This soil needs administration, not ownership. Accept that.

  21. jodie said,

    I am currently studying in the Australia, I grew up with the slogan “Malaysia Truly Asia” – however, this is not true, it seems more like “Australia Truly Asia” and let me explain why I think so – when I first landed here, I saw a multi-cultural society consisting of people from various ethnic backgrounds.

    It doesn’t even matter if the person has landed on the moon, you will only be awarded if you can prove that you deserve it. Your well being here depends on who you are (your personality), and what you can contribute!

    Unlike Malaysia, where opportunities are given to the malays, regardless of what they are worth of. Shame! As a Malaysia citizen myself, I am ashamed to tell fellow Australia citizens that I am from Malaysia, because they all know that people like malays are given privileges.

    The malays have no pride in themselves and that is why they will never ever be able to compete on a level playing field. There is so much discrimination among the other races that there is no sense of pride whatsoever in being a Malaysian.

    Your eyes are open now because you are in the Australia. That is the difference between a developed country and a third world dump!

  22. miya said,

    Part 1 – The origin of pendatang:

    · Malays – come from Indonesia and Yunnan.
    · Chinese – come from China.
    · Indians – come from India.

    Part 2 – Why they come to Malaysia:

    · Malays – easy life, food aplenty around those days, like fish from the river etc.
    · Chinese – looking for a living.
    · Indians – looking for a living and goes back.

    Part 3 – Pendatang’s attitude:

    · Malays – the words ‘relax la’, ‘bantuan kerajaan’ and ‘cukup makan’ are their daily words.
    · Chinese – work, work and work but also spend.
    · Indians – work, earn and save but spend little.

    Looking at the mindsets of various pendatang. You tell me is it possible to be one Bangsa Malaysia? Never! For oil will never mix with water.

    If you tell the Chinese to close down Chinese schools, the children will not taught to be hardworking anymore, so they become lazy and can they ask for bantuan kerajaan?

    No! Right? So let the Chinese have more Chinese schools to teach the principle of hardworking, integrity, trustworthy etc, thus others can get more shares.

    Those days the government control the Chinese schools is because of communist. Now where got communist again? Bodoh!

  23. aston said,

    The truth is Chinese inject entrepreneurial and economic progress in South East Asia. If the Chinese left Malaysia, your economy would be on the verge of collapse and will become little more than a backwater hellhole.

    There are very simple reasons why Chinese do not fully assimilate into malay society. It is because the malay people are very hostile and disrespectful to the Chinese. It is well ingrained in their society, this anti-Chinese sentiment.

    Also, given this hostility, why should Chinese integrate with your society? Let me tell you, it is a very simple reason. Unlike primitive tribesmen minorities in your territories, our civilization and culture is actually far superior than your malay culture.

    We are the inheritors of one of the greatest civilizations in human history. Why do we want to downgrade our cultural knowledge and perception, and accept a backward and undeveloped primitive culture?

    You Malaysians, Filipinos and Indonesians need to learn from the example of the Thais. They are friendly to Chinese and many Thai Chinese are very integrated and are loyal to Thailand. However, they also have links to China and bring the two countries closer.

    Hence, China and Thailand enjoy very strong relations and all of this bodes well for Thailand economically and politically. It is no wonder Thailand has experienced a great deal of economic progress.

    Too, I lived in Malaysia before and let me tell you that Malaysia is not rich. The government owes a lot of money to Japan and other countries. The nation is corrupted! In outside look, you think Malaysia is rich but the truth is Malaysia is very poor. A lot of projects have been cancelled such as new airport in Kuching, and etc.

    Indeed right, in Malaysia the malays are like shit. They disrespect the Chinese. And you want to know why the malay government has money? It is because the tax! Chinese pay high tax to the malay government where the malay government even use quota control!

    The malays given of special treatment, the government give money to the malays because without this, the malays will have nothing! We Chinese in Malaysia depend on ourselves! We earn money on ourselves!

    The Chinese in Malaysia is dropping rapidly, one day and one day will come, when the malays don’t like Chinese and riot, then we Chinese move away and hahaha! Malaysia will become like Indonesia!

    Now look at your Indonesia, last time when Chinese there, the government can be rich. Now when Chinese gone – your country like shit! Hahaha! This is dream funny!

  24. reek said,

    Ah……….the history lessons begin again.

    As much as the malays do not like the “Orang Putih”. These “Orang Putih” built infrastructures and schools for Malaysia. Yes, they did have an economic agenda, but on the whole, it is believed that they did more good than harm.

    Now, please read “Melayu Journal” published by Dewan Bahasa Pustaka 2005. It clearly states that the “contract” which you speak so lovingly of, was issued only for a duration of 15 years.

    It was tagged under the NEP. Since the NEP failed miserably, it was “extended” under a new name called the NVP. When that failed too, it has once again been “extended” under the new name of the NDP. In a nutshell, it has failed for 50 years.

    Don’t the malays smell something amiss here? Put in perspective, our Malaysia government has publicly announced to the world, that despite targeted government aid for half a century, the malays are so hopeless, stupid and useless that they still cannot fend for themselves.

    Think hard not with emotion, but look at the fact. This fact is very very embarrassing for Malaysia. As it says that the malays are not able to succeed despite being given aid for half a century.

    Back to more serious business: The NEP, NVP and NDP or by whatever name you call it tomorrow. So for 50 years, it has “dished out” money to the malays. Realistically, how many of you received that money?

    Except for the elite few who sit on the “high and mighty” seats of the government. And that is why, to continue to receive that “special bumi aid” money, they have to insist that there is racial tension in the country. In fact, they promote it by virtue of fact that “race-based organizations” still exist till today.

    The Orang Asli also fall into the bumi category. They arrived here 60000 years ago (mind you, the first Indonesian arrival was only 3000 years ago).

    Jabatan Orang Asli has been “actively” helping them for the past 50 years. They still live in the jungle. Where I may ask, has that allocated money gone to? Many proponents have insisted that Jabatan Orang Asli has been “helping themselves” instead.

    Go to any Orang Asli settlement and see it for yourself.

    Your money. Take it back. Or forever live like paupers.

  25. coolooc said,

    Malaysia is slowly and surely turning into a very sick place. We must finish off Umno and its cronies to cure the country from this acute sickness.

  26. Dear All,

    Thanks for commenting. By the way, this article is about the economy and NOT about “Malay Supremacy”. Please refer to the article if you want to comment more. Do I make myself clear?

    Regards.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: