7 April, 2008

Mengapa Salahkan Ahli?

Posted in Bloggers-United, Malaysia, Reformasi at 12:28 am by Ketua Perusuh

Semalam Abdullah Ahmad Badawi merungut dan membebel dihadapan satu sidang akhbar yang disediakan khusus sebagai platform untuk beliau meluahkan perasaannya. Bukan mudah untuk kita (warga Malaysia) mendapat peluang untuk mendengar rungutan dan bebelan perasaan secara terus dari mulut Abdullah Ahmad Badawi.

Disini kita dapat lihat betapa Abdullah Ahmad Badawi tidak mempunyai satu karisma untuk menjadi pemimpin besar. Baharu kena komen dan ulasan dari pelbagai pihak sudah tidak dapat duduk diam. Malah melalut tidak tentu hala dan mengeluarkan ulasan yang tidak kena hujung pangkalnya. Jika beginilah sikap dan perangai Abdullah Ahmad Badawi, maka tidak sewajarnya beliau berada dianjung kuasa. Cara yang ditunjukkannya bukanlah cara pemimpin, tetapi cara budak-budah hingusan.

Abdullah Ahmad Badawi semalam telah membebel mengenai beberapa tindakan yang Mahathir Mohammed dan Tengku Razaleigh lakukan. Malah beliau juga mengambil kesempatan untuk menghentam Mukriz Mahathir secara berkias. Semuanya dilakukan demi untuk menguatkan hujahnya bahawa Khairy Jamaluddin tidak menguasai beliau. Namun semua orang (waima wartawan asing) pun tahu betapa pengaruh Khairy Jamaluddin sememangnya menguasai Abdullah Ahmad Badawi.

Namun satu hujah beliau yang saya rasakan amat melucukan bilamana Abdullah Ahmad Badawi mengatakan bahawa kekalahan Barisan Nasional (UMNO) di Kedah dan Perak adalah disebabkan oleh sabotaj dalaman. Apakah maknanya sabotaj dalaman ini? Mungkin apa yang dimaksudkan oleh Abdullah Ahmad Badawi adalah ramai ahli @ penyokong Barisan Nasional diperingkat akar umbi membuat satu sabotaj sehinggakan kekalahan besar BN di kedua-dua negeri ini.

Apa yang pasti tindakan Abdullah Ahmad Badawi yang menyalahkan para penyokong Barisan Nasional di kedua-dua negeri ini pastinya akan melukakan hati banyak pihak. Tindakan Abdullah Ahmad Badawi ini seperti bidalan “tuangkan minyak kedalam api” yang mana ianya satu tindakan yang paling bodoh dilakukan oleh Abdullah Ahmad Badawi (beliau terkenal kerana suka bercakap tanpa berfikir terlebih dahulu).

Kini bukan sahaja Abdullah Ahmad Badawi bermusuh dengan parti pembangkang, Mahathir Mohammed, Tengku Razaleigh namun dengan semua penyokong Barisan Nasional di negeri Kedah dan Perak. Nampaknya Abdullah Ahmad Badawi memang suka mencari musuh. Tindakan menyalahkan ahli sebenarnya boleh diklasifikasikan sebagai satu tindakan terdesak untuk menaikkan imej. Namun seperti mana semua pihak tahu, kesan jangkamasa panjangnya adalah lebih lagi. Abdullah Ahmad Badawi memang terkenal suka bercakap tanpa berfikir.

Nampak gayanya Abdullah Ahmad Badawi pasti akan kecundang dalam pemilihan UMNO yang akan datang kerana beliau telah membuat terlalu ramai musuh. Tindakan bodoh yang dilakukan olehnya (menyalahkan ahli) pastinya akan dikenang selamanya.

Nasihat peribadi saya kepada Abdullah Ahmad Badawi, sila jangan banyak bercakap dan lebihkan usaha. Adalah lebih baik Abdullah Ahmad Badawi melantik Khairy Jamaluddin menjadi jurucakap bagi pihak dirinya (Perdana Menteri Malaysia) supaya terserlah kepimpinan Khairy Jamaluddin. Lagi banyak Abdullah Ahmad Badawi suarakan yang menjurus kepada menyalahkan ahli dan penyokong Barisan Nasional, lagi bahaya kedudukannya sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO (Barisan Nasional).

24 Comments »

  1. Peniup Tetuang Kiamat said,

    Inilah padahnya kerajaan pekak badak tak mahu beri bonus and honurium kepada pegawai kerajaan. Padan muka kau Pak Lah.

    Sejak dulu lagi, sejak zaman Tunku Abdul Rahman lagi, bahawa kemenangan kerajaan adalah disokong dan dibantu oleh pegawai kerajaan membuat kerja yang sepatutnya oleh ahli-ahli parti.

    Ahli-ahli parti boleh buat kerja tetapi mereka tidak akan berjaya, maka sebab itu parti pembangkang sukar nak menang, seperti yang berlaku ke atas UMNO Kelantan yang jadi pembangkang di sana.

    Apabila pegawai kerajaan marah, sebab barang naik dan bonus tak diberi, maka pegawai kerajaan membantu tolong pembangkang. Maka sebab itu pembangkang menang di negeri-negeri.

    Tanyalah pegawai kerajaan negeri selangor, kenapa dia marahkan Menteri Besar Selangor? Jadi Pak Lah kena dengarlah…. jagalah baik-baik pegawai kerajaan. Mereka adalah jentera kerajaan. Kalau jentera kerajaan kau tak jaga elok-elok, kau tak punya jentera.

    Ahli-ahli parti bukan jenterja…. jangan tuduh mereka apabila BN tak berjaya, dengan tuduhnya sebagai sabotaj. Yang salah engkau Pak Lah.

    Suara Tun Mahathir tak akan laku, kalau kau jaga elok-elok pegawai kerajaan. Mungkin kau tak perasan, sebab dalam dirikau itu ada KSN yang benama sidek. Kau pecat aje sidek tu.

  2. ando said,

    Kenyataan Pak Lah yang mengatakan Ku Li punca kekalahan BN di Kelantan menggambarkan tahap minda pak lah, kerana Ku Li tiada diberi peranan penting dalam umno negeri jadi mcm Ku Li yang menjadi punca? Sedangkan anuar musa yg di lantik ketua perhubungan umno kelantan dan awang adek diwar-warkan bakal dilantik mb kelantan jika bn menang. Sepatutnya mereka ini yang diertanggungjawabkan kekalahan BN Kelantan.

    Punca kekalahan calon umno lagi pasal wang tak sampai masa pru12 kerana di simpan oleh pemimpin2 (bahagian?) umno yang dikatakan akan digunakan untuk pemilihan parti kelak. Jadi sah BN menggunakan wang dalam PRU12 dan juga kepimpinan umno itu memang korup!

    Se perkara lagi, pak lah suruh kuli cerminkan dirinya dulu sebelum ingin memimpin umno tapi sepatutnya pak lah sendiri yang perlu kaji dirinya sendiri kerana negeri pak lah sendiri pulau pinang telah jatuh kepada Pakatan Rakyat.

    If the army is beset with disorders
    and suspicious, the opposing forces
    will take advantage of the situation,
    thereby inviting defeat.

  3. longman said,

    tu yang pelik tu… apasal dia tak cakap penang sekali,, tempat kelahiran dia…. perak dengan kedah aje…. selangor pulak macam mana?… kedah memang dah penah kalah ke tangan pembangkang apa….

  4. jebatmustdie said,

    bottomline, pak lah is an idiot and will go down in history as the most idiotic prime minister Malaysia has ever had. To be in power for the past 4 years and several years to come boggles me to no end. Kalau dia masih lagi jadi PM, we got no one to blame except ourselves.

    kalau aku ada boss bangang macam ni dalam company, dah lama dah dia kena guling.

  5. TOP & LONG said,

    Just look at every faces of UMNO leaders in TV3 news today 8.pm news 6/4/08,especially ABDULLAH BODOWI, Najib, Mad Md Taib… I really hate to see these morons, goons, monkey like faces ..they talk through their ass…Sabotage?…sh t….Democracy means we choose what we like la..
    You know why this 14 P and 22 DUN vote against (sabotage) you? They hate you esp. Bodowi – Lame Duck.they don’t want you to be UMNO leader cos. You let your SIL (KJ) to steer UMNO to LONGKANG
    Mahathir admit he regret choosing you as his successor. Me too feel ashamed having you as my prime minister. Dr.M is a walking tall prime minister..Abdullah Bodowi a Lame duck. Nobody like you. Only JIN love you
    Bodowi and all his monkey soldiers want to re – gain support from UMNO members…albeit too late. Don’t waste your time Dollah. Just stop right there while you still breathing. The more you talk c.ck..the deeper the sh.t hole will be. Step down and go back to kampong and enjoy the rest of your life. Believe me , you will never be able to change anything now.
    Throw the shit to Najib. Maybe in this short life of UMNO, he will be able to be the good opposition in parliament. READ MY LIPS…UMNO is a dead Horse…Be eNd will be history. By next month we don’t talk about UMNO & Be eNd anymore…we have a lot of work to do. Pakatan Rakyat needs our support.
    We are waiting and counting right from this moment..the corrupted leader to jail start with ABDOLLAH , his son, son in law , Najib, Johari Baharom, Macik Fida, Samy Value, and the list follows…at least 80% of Be eNd leader are corrupted..Fill up sg.buloh jail with all these goons. Let them feel good in lock

  6. Melaknat said,

    Ini sial lagi, kerajaan baru selangor!

    RM 100 juta untuk ternak babi. Walaupun teknologi moden, tetapi itu babi. Memang bukan untuk orang Islam, tetapi apakah kamu membenarkan orang-orang kafir itu menjahanamkan diri mereka sendiri.

    Kenapa tidak diselamatkan orang-orang kafir ini supaya jangan makan babi, supaya mereka menjadi manusia yang bagus di muka bumi walaupun mereka kafir.

    RM100 juta untuk babi. Macam mana orang-orang kampung melayu dapatkah RM1 bilion KAH? rm 100 UNTUK BAI=BABI.

    wau RM 100 juta (seratus juta) ! ! ! ? ?

    JANGAN BUAT PASAL. INI MANA KETUA PERUSUH?

  7. Malaysian Watch Dog said,

    Salam sejahtera saudara. Saudara bermaksud adik beradik dan keluarga. Orang Malaysia sepatutnya hidup sebagai keluarga apatah lagi selepas 51 tahun Merdeka. Apa yang pasti kehendak dan aspirasi Rakyat sudah dinyatakan dalam keputusan Pilihan Raya Umum Ke 12 namun sehingga kini Pak Lah masih enggan menerima hakikat sebenarnya. Barisan Nasional telah menerima natijah akibat perbuatan mereka sendiri. Tamak, rasuah, kroni, bongkah adalah sebahagian daripada sifat yang dimiliki oleh pemimpin BN. Rakyat dewasa ini sudah ‘boring’ dengan agenda mempertahankan nasib rakyat yang mana lebih menjurus kepada mempertahankan sanak saudara mereka. Ada sesiapa yang boleh menamakan seorang pemimpin yang benar-benar ingin memperjuangkan kepentingan rakyat ? Pakatan Rakyat sedang dalam usaha untuk memperkasakan kehendak rakyat. Apa keperluan rakyat perlu diutamakan. Retorik Pembangunan oleh BN nampaknya tidak berkesan lagi, pembangunan untuk siapa ? Untuk rakyat ? Atau untuk mereka sendiri ? Nampak gaya lebih menjurus kepada peluang untuk mengkayakan diri para pemimpin dan kroni mereka. Bila rakyat minta sedikit bantuan seumpama ‘bonus’ tidak dipenuhi malah bina ‘Koridor’ merata dengan kos berbilion-bilion. Ini belum nasib rakyat yang bekerja di sektor swasta dan perkilangan. Malaysia akan menjadi negara miskin dalam masa yang terdekat kerana penyelewengan yang berlaku merugikan negara dan rakyat. Rakyat Malaysia sepatutnya lebih bersatu dalam menangani situasi semasa. Nak tunggu 50 tahun lagi untuk perubahan ? Mungkin sudah lewat sangat. Jangan kita terpengaruh dengan berita sensasi yang ditonjolkan oleh media kerajaan kerana ianya bagai cerita Hindustan dimana semua rakyat Malaysia dibawa ke Disney Land untuk berseronok yang pada masa sama di ROMPAK. Salam kepada Semua Rakyat Malaysia.

  8. kluangman said,

    Pembelaan babi jika tidak dilesenkan, dimodenkan tetap juga akan berlaku pembelaan yang haram dan berselerak, akibatnya mencemarkan udara, air dan persekitaran yang semakin sukar untuk dikawal. Seharusnya kelulusan kerajaan selangor perlu dilihat dari segi sudut positif. Kita kena terima hakikat bahawa Malaysia adalah negara majmuk, masing masing ada sensitiviti. Seperti kilang arak, pusat perjudian juga terdapat berhampiran dengan kita, kenapa pula tidak menjadi terlalu sensitif seperti isu babi.

    Mentaliti kita kena berubah, Islam lebih memahami bahawa babi, arak dan judi akan ada di hadapan , belakang , kiri dan kanan umat Islam tetapi jika penganutnya beriman, berdakwah, menunjukkan contoh yan baik, semua itu akan terpingir dan tawar dengan sendiri. Mampukan kita berdakwah dan membaiki akhlak di kalangan umat Islam sendiri sebelum kita membangkitkan isu yang relevan dengan penganut ugama lain ??

  9. sao said,

    Hello Boss

    Macam ni lah boss, kita gerakan UMNO baru, dapatkan pemimpin baru, semua orang Melayu, jangan join orang tidak Melayu, semua Melayu, Macam DAP, semua orang Cina. ok Boss.

    Baru Melayu Boleh.

  10. sao said,

    Peranan Baby atau Babi:

    Merujuk kepada kerajaan negeri Selangor beadakan perladangan babi secara moden, saya setuju sangat, tpi DAP mesti buat di Puchong. Dekat IOI Mall ke, atau mana mana lah dekat Bandar Baru Puchong. Senang lori nak hantar daging babi salai kepada kaum kerabat disana atau Seputeh.

    Ruang lain ada dekat Seputeh. Saya pun amat setuju. Lagi pun Adun Pas itu adalah pakar pertenakan. Boleh diusahakan ladang bertingkat dengan LRT melalui nya dan keretaapi lain agar boleh diexport ke Perak, Penang, Mallacca.

    Satu lain kalau boleh DNA babi tu ditukar kepada lembu,atau kambing, atau ayam atau itik, seperti binantang ternak kaum peribuni lain, dan apabila mahu sembilih baru ditukar kepada DNA Babi. Saya rasa ADUN ADUN amat mahir dalam perladangan ini. Kita rakyat biasa apalah tahu. Amat bodoh kami ni, tanah kita pun di tipu dari dulu sampai sekarang.

  11. Budiman07 said,

    A bad worksman always blame his tools

    A pot call the kettle black

  12. plb said,

    Pak Lah tak faham berbezaan antara SIMPTOM dan PUNCA.

    Contohnya demam denggi,
    Isu: demam denggi
    Simptom: sakit2 sendi, ruam, sakit kepala
    Punca: virus denggi yang dibawa oleh nyamuk aedes

    Jadi untuk kes UMNO ni

    Isu: UMNO kalah dalam PRU di Perak + Kedah
    Simptom: Ahli sabotaj, ramai yang keluar parti
    Punca: Kepimpinan Pak Lah yang lemah

    Kalau cuba rawat atau perbetulkan simptom sampai bila-bila la isu tak akan dapat ditangani/diperbaiki. Sepatutnya perbetulkan PUNCA… tukar pemimpin lain..

  13. Anti Kluangman said,

    Suara-suara menuntut Abdullah meletakkan jawatan semakin lantang kedengaran. Suara-suara siapakah ini?

    Jawabannya, satu dari mereka ialah yang mencet otaknya ibarat OKU (dalam otak), menyokong penternakan BABI di selangor. Sedangkan dia tahu untuk melupuskan sampah pun tidak berjaya, apakan pula menternak BABI.

    Prinsipnya bukan menternah yang menjdi isu, tetapi perang saraf yang bertujuan untuk penghapusan ethinik melayu dari bumi sendiri. Iaitu apabila penternakan itu berlaku, maka penduduk sepang, yang kebanyakan orang sakai dan java akan menjual tanah yang perhampiran dan lari ke tempat lain.

    Tanah itu tentunya akan dibeli oleh puak-puak yang akan menduduki tanah itu, dan bernegaralah mereka ini seperti yahui di atas muka bumi palestin.

    RM100 juta untuk pasaran domestik separuh penduduk bumi malaysia, lebih kurang 13.5 juta orang.

    Logiknya tidak ada! apakah dengan terbukanya ternakan itu para penternah babi iaitu iban sarawak, dan cina-cina di sungai-sungai kuala selangor itu akan menutup mata pencarian mereka, iaitu tidak menternah babi lagi.

    Relakah mereka yang pendapatan mereka hilang semata-mata tidak lagi menternak babi, disebabkan telah projek BABI SELANGOR itu.

  14. Tukang Jawab said,

    Nak Jawab suara siapakah yang menuntut Abdullah meletakkan jawatan hingga semakin lantang kedengarani? Ya.. siapakah mereka ini…?

    Mereka ialah orang yang tidak lagi memiliki fikrah yang kritikal. Otak mereka telah begitu lama terbengkalai. Mereka terus bermimpi siang dan malam untuk menjemput Mahathir. Dengan hanya menurut arahan, otak mereka tidak lagi berkeupayaan untuk berdebat mencari salah benar.

    Mereka tidak tahu apa yang perlu dilakukan untuk mendapat manfaat dari kebebasan. Begitu lama fikrah mereka dipenjara. Begitu lama mereka tidak menggunakan akal fikiran untuk hidup.

    Kebanyakan meraka ialah orang UMNO atau anak beranak mereka atau penyokong mereka atau simpatai dengan UMNO, kerana begitu lama di bawah cengkaman Mahathir, menjadikan akal fikiran mereka bonsai. Ruang demokrasi yang terbuka hari ini menakutkan mereka. Mereka tidak memiliki keupayaan untuk belayar bebas dalam ruang demokrasi.

    Mancet, ya mancet… itu perkataan yang tepat untuk OKU-OKU itu.

  15. Bakal Menteri Besar BABI said,

    Ya ternak di puchong atau di kepong atau si puteh atau di pendamaran, kepapa pula di sepang. Mana DAP di sana!

    Merujuk kepada kerajaan negeri Selangor beadakan perladangan babi secara moden, saya setuju sangat, tpi DAP mesti buat di Puchong. Dekat IOI Mall ke, atau mana mana lah dekat Bandar Baru Puchong. Senang lori nak hantar daging babi salai kepada kaum kerabat disana atau Seputeh.

    Ruang lain ada dekat Seputeh. Saya pun amat setuju. Lagi pun Adun Pas itu adalah pakar pertenakan. Boleh diusahakan ladang bertingkat dengan LRT melalui nya dan keretaapi lain agar boleh diexport ke Perak, Penang, Mallacca.

    Satu lain kalau boleh DNA babi tu ditukar kepada lembu,atau kambing, atau ayam atau itik, seperti binantang ternak kaum peribuni lain, dan apabila mahu sembilih baru ditukar kepada DNA Babi. Saya rasa ADUN ADUN amat mahir dalam perladangan ini. Kita rakyat biasa apalah tahu. Amat bodoh kami ni, tanah kita pun di tipu dari dulu sampai sekarang.

  16. Penternah Pelacur said,

    Ya Meneri Besar Selangor Tan Sri Khalid dah buat penjelasan.

    Maka sahlah negeri selangor akan menternah BABI. Menteri Besar dah lulus, malah menteri besar selangor lama yang meluluskan, disokong oleh Menteri Besar sekaran. Apa lagi. Menarilah engkau…. orang-orang selangor dengan anak-anak babi

    KITA DOAKAN AGAR SELANGOR BERMANDIKAN DARAH BABi

  17. PAS KANDANG BABI said,

    Nasib engkau lah orang selangor. Menteri Besar java dah kena buang, sebab pakai botox.

    Sekarang kau java, banjar, melayu dan sakai-sakai di selangor, kau orang akan menjadi manusia macam plastin yang merana di bumi sendiri apabila PKR, DAP dan PAS ala kelantan memerintah kau.

    Siapakah PAS? Mereka orang pantai timur yang tak ada maruah, tidak ada strategi. Dia macam anwar musa, macam ibrahim ali, macam ku li.

    Dia akan menternak BABI di Selangor untuk memikat cina-cina. supaya menolong PAS Kelantan.

    Orang selangor bodoh. Itulah ulang-ulang yang ditulis. Melayu bodoh, iaitu orang selangor bodoh, termasuklah khir toyo bodoh.

    Belum apa-apa memerintah penyokong-penyokong dia dah kata orang selangor bodoh. Yang pandai orang kelantan. Orang PAS yang nak jual putrajaya dan selangor.

    menakutkan sungguh apabila
    SELANGOR BERMANDIKAN DARAH BABI

  18. aston said,

    New Cabinet:

    Prime Minister – Anwar

    Deputy Prime Minister – Lim Kit Siang

    Culture Minister – Farish Noor

    Defence Minister –

    Education Minister – Nga Kor Ming

    Environment Minister – Teresa Kok

    Finance Minister – Tony Pua

    Foreign Minister – Ramasamy

    Health Minister –

    Home Minister – Ronnie Liu

    Information Minister – Jeff Ooi

    Law Minister – Teng Chang Khim

    Manpower Minister –

    Sports Minister –

    Technology Minister –

    Trade Minister –

    Transport Minister – Liew Chin Tong

    (Penang Chief Minister – Lim Guan Eng)

  19. Perdana Taik said,

    hai aston!

    Kenapa pula Environment Minister – Teresa Kok? Apakah kau nak jadikan seluruh malaysia bermandikan darah babi?

    Yang sepatutnya kau letakkan Dr. Halimah Ali EXCO PAS kerajaan selangor itu masuk sekali, sebab dia sokong ternakan BABI.

  20. semua nie salah pak lah ker?

  21. Pemuda UMNO said,

    bodohlah korang..kerajaan selangor luluskan projek babi tu untuk tempatkan semua kandang babi yang berselerak di selangor di satu zon khas supaya senang dipantau…

    dan selepas projek babi 100juta tu dibuka, TIADA lagi projek penternakan babi akan diluluskan kerajaan selangor. projek tu mahal untuk urus, bukan banyak babi. sekadar memenuhi keperluan rakyat bukan islam selangor.

    dan projek tu dibuat di KUALA LANGAT bukan SEPANG bodoh!..kawasan tu kawasan Cina…memang korang dah kena kencing dengan UMNO.

    dulu UMNO buat projek ternak babi apasal korang tak bising..sekarang Pakatan Rakyat cuma nak kawal dan tempatkan zon khas..tu pun tak reti nak beza..

    tula dulu mak suruh pegi sekolaj korang ponteng, lawan cikgu..sekarang jadi bodoh, buta kayu….

    aku pandai sebab dulu UMNO sekarang PAS!!!

  22. Aku rakyat Selangor! said,

    Ha ha , apa yg aku nak kesah kan kalau selangor jadi negeri babi! ye la apa yg nak dikesah kan! Dah 50 thn BN memerintah membesarkan perut2 penternak babi,berniaga sesuka hati,menjadi kaya dgn daging babi,duit yg kau org pegang tu semua adakah kau rasa tak ada bekas babi! Org2 yg makan babi nilah yg menjana ekonomi negara Malysia yg kau kata melayu Islam tetapi telah dibiarkan membiak selama 50 thn bkn itu saja kerajaan BN lah yg membawa masuk pelabur2 profeional dan pendatang2 ke negara ini untuk menambahkan lagi permintaan daging babi!Sekarang korang nak marah pulak kerajaan baru nak memperbetul kan keadaan dari pada menjadi lbh tidak terkawal.Yg ada sibangang buat lawak kenapa tidak buat saja kandang babi di puchong berhampiran IOI mall, ha ha jangan la ikut perasaan,lagi satu aku nak sampaikan kat korang,aku bangga aku rakyat SElangor yg diperintah oleh PKR, biarkan dia buat perancangan yg dia rasakan baik,ha kalau tak baik bukan kah kita blh tukarkan kerajaan yg lama pula atau dari MIC ke,ha bagaiman!Ha nanti kalau MIC byk menang apa pula yg kau nak kata! MABUK TODI ke? Hello BRO2 sekelian satu penggal tak lama,kalau tak baik jo kita tukar…….

  23. Aku rakyat Selangor! said,

    Aku sokong dgn pendapat PEMUDA UMNO,korang ni bukan saja bodoh tapi BAGANG,kesian, tuhan dah beri akal tak nak gunakan,tu la baca sgt BERITA HARIAN dgn METRO! Buang la masa sikit tinjau kat KUALA LANGAT, tgk dgn mata sendiri,jgn dok dengar kata org,kesian la aku tgk korang ni,aku pun sedih ada juga melayu yg mcm ni,ha ha jgn marah BRO!

  24. andygoblin said,

    ========
    ========

    KALAU NAK BUAT BLOG, JANGAN LUPA MASUK SINI: http://www.leoxa.com/
    (THEMENYA TERLAMPAU CANTIK & BOLEH PULA LETAK ADSENSE)

    ========
    ========
    ramai yang telah berpindah daripada blog-blog lain ke blog Leoxa.com kerana theme yang sangat cantik


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: